Leren op het strand met een highlighter in de hand - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Fabienne Tielemans - WaarBenJij.nu Leren op het strand met een highlighter in de hand - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Fabienne Tielemans - WaarBenJij.nu

Leren op het strand met een highlighter in de hand

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

04 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Honolulu

Lieve iedereen,

Al weer een maand voorbij, wat gaat de tijd toch ontzettend snel. Over 13 dagen komt Mark mij al opzoeken! Inmiddels heb ik al heel wat tentamens gemaakt en heb ik tot nu toe voor alles een A gehaald. Ik ga dus naar de Hawaii Pacific University en dat is een Private School, ofwel, je mag groot geld neerleggen om hier naar toe te gaan. Daar staat tegenover dat je betere educatie krijgt dan wanneer je naar een Public School zou gaan. Ik heb zelfs een docent die ons elke maand met een kleine snack beloond, omdat we voor de HPU hebben gekozen. Eigenlijk is het te gek voor woorden.

Nadat ik mijn laatste reisverslag had gepost, heb ik veel stranddagen gehad. Ik ben samen met Anette naar Lanikai gereden. Een prachtig strand waar veel locals komen, helaas was het niet zo zonnig als we gewend zijn en het was geen 35 graden, maar 30 graden. Ja dat is dan wel even wennen hoor!
Oh en ik ben ook nog jarig geweest! Ontzettend leuke kaarten gehad van mijn lieve moeder, zusje en opa en oma. Verder heb ik een prachtig boeket rode rozen ontvangen van Mark en heb ik het hier gevierd door met Anette, Dina en Julia te gaan eten bij de Cheese Cake Factory. Zij nemen geen reserveringen dus je moet maar gewoon binnen lopen. Dat gewoon binnen lopen, viel een beetje tegen. We hebben twee uur moeten wachten, waarin wij de naastgelegen Forever 21 helemaal hebben uitgeplozen en toen mochten we eindelijk aan tafel. Dit is de twee na drukste locatie ter wereld, maar wat was het eten heerlijk! Ik had een verse lokale vis besteld met een omhulsel van macadamia noten en een ananas salsa over vers gestoomde groenten. Hrm ik krijg er spontaan weer honger van! Uiteraard hebben we ook allemaal een stuk cheesecake besteld, maar die ging mooi in een doggybag! Een stukje hemel dat bestond uit chocolade brownies, vanille en kokosnoot smaak. Vervolgens hebben we nog een flesje Baileys opengemaakt en na zitten borrelen in Julia haar kamer.
Nogmaals iedereen bedankt die een lief berichtje heeft gestuurd, leuk om te weten dat jullie mij nog niet vergeten zijn hihi!

Inmiddels ben ik er ook achter dat double spaced papers de beste uitvinding ooit zijn! Ik heb aankomende dinsdag een deadline voor een paper. Ik moest mjin eigen culturele ik beschrijven en vervolgens de behandelde theorie implementeren. Nu heb ik er normaal gesproken niet zo veel moeite mee om mijzelf voor te stellen en mijn waarden en normen te behandelen, maar om 4 pagina's vol over mijzelf te praten.. ik kreeg het toch wel lastig halverwege het tweede a4tje. Toen ik de syllabus (een soort van competentieboek) er nog eens op na sloeg, zag ik dat het double spaced moest zijn. Nadat de student naast mij, geduldig heeft uitgelegd waar ik dat knopje dan kon vinden, had ik tot mijn verbazing niet anderhalve bladzijde maar al 3 bladzijdes volgeschreven. Dit was nog wel te overzien! Na nog 2 alinea's te hebben verteld over mijn keuze om naar Hawaii te gaan, bedacht ik me dat ik de lettergrootte nog niet had aangepast naar 12 in plaats van 10. Hop, al 6 bladzijdes vol. Paper af! Dat is leuk huiswerk maken ;).

Ik heb vast al wel eens verteld over het vak Media, Ethics and Law. Ik schrijf letterlijk alles op wat deze leraar verteld dus mijn notes zijn niet altijd even duidelijk. Aangezien we afgelopen vrijdag weer een tentamen hadden en twee lieve Indonesische meisjes vroegen of ze alsjeblieft mijn notities mochten overnemen omdat ze er echt niets van snapten heb ik alles nog eens uitgeschreven en duidelijk geordend. Er was een vragenuurtje ingelast op woensdag waar je naar toe mocht gaan. In eerste instantie leek het me niet heel zinnig, omdat ik mijn notities had samengevat en alles begreep, maar omdat ik toch op school moest zijn voor het vak erna ben ik er heen gegaan. Het tentamen werd min of meer besproken, dus toen ik vrijdag mijn tentamen zat te maken, herkende ik heel veel vragen. Maandag krijg ik mijn punt terug, eens even zien of de zon mijn geheugen al heeft aangetast!

Overigens is dit niet de enige docent die dit doet. Ik heb op dit moment een Hawaiiaans tentamen voor me liggen, dat we aankomende maandag gaan bespreken en de daarop volgende maandag heb ik een Hawaiiaans tentamen, wat hoogstwaarschijnlijk veel overeenkomsten zal hebben met dit tentamen, aldus de docent op blote voeten in het klaslokaal. Of wat denk je van ''de hints'' die we kregen voor het vak Sociology. Ik heb maandag een tentamen van 33 vragen en ik kreeg afgelopen vrijdag 33 hints in de vorm van een vraag. Goh, wat zou er dan gevraagd gaan worden maandag?

Dit zorgt er voor dat ik wat minder stress en wat meer kan relaxen. Leren op het strand met een highlighter in de hand. Genieten van een vers ananassapje en afkoelen in de zee. Het lijkt hier wel het paradijs.

Ik draai redelijk veel shifts in het restaurant van mijn huisbaas en omdat het hier sowieso gebruikelijk is om fooi achter te laten, is het een sport geworden om zoveel mogelijk fooi op te halen. In plaats van een fles water meegeven, loop ik nu mee naar het tafeltje en schenk ik het water in. Ik maak even een praatje, wens ze een fijne maaltijd toe en even later kom ik vragen of alles naar wens is. Vaak vinden mensen het prachtig als ik vertel dat ik uit Nederland kom, want dat klinkt zo exotisch. Ik vraag me dan altijd af of ze het misschien over een van onze verwarrende buitenlandse gemeentes hebben, Bonaire ofzo.
Nog steeds kunnen de mensen hier mijn accent niet helemaal plaatsen, Brits of Australisch hoor ik het meest. Ik denk eerlijk gezegd nog steeds dat ik gewoon Nederlands klink, maar Engelse woorden uitspreek.

De fooi die ik verdien leg ik opzij, zodat ik leuke dingen kan doen in het weekend. Zo ga ik morgen naar Haunama Bay om te snorkelen. Een prachtig natuurreservaat waar de hoogste vispopulatie van het eiland is. Ik mag mezelf nu een Hawaii Resident noemen, dus ik kan het park gratis betreden, anders is het 5 dollar entree en er mogen maar 3000 mensen het park op. Ik kreeg de tip om bevroren erwten mee te nemen om aan de vissen te voeren dus dat ga ik zeker doen. Misschien kan ik ergens nog een goedkope wegwerp onderwatercamera op de kop tikken en dan zal ik die foto's zo snel mogelijk door sturen!

Ik hou jullie op de hoogte!
Zonnige groet en aloha!


  • 05 Oktober 2014 - 00:06

    Mama:

    Het lijkt erop of je begint te wennen! Veel plezier! Xxx

  • 05 Oktober 2014 - 00:29

    Lyn Franken:

    Hahahahaha die tentamens!! Lekker hoor. Mag ook wel 'ns op deze manier.

    Denk aan je kindje dikke kusss en blijven genieten

  • 05 Oktober 2014 - 18:09

    Kim:

    Wat een paradijs moet het daar zijn! Heel leuk om je blogs te lezen. Ik hoop dat je daar nu helemaal op je plek zit. Gelukkig komt Mark je binnenkort bezoeken, dat zal vast fantastisch zijn! Heel veel succes met je school en geniet ervan!

    Liefss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Honolulu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 November 2014

living the HI life

04 Oktober 2014

Leren op het strand met een highlighter in de hand

20 September 2014

Zonnige dagen, gevaarlijke hikes en meer..

17 September 2014

Aloha
Fabienne

Aloha! Ik ben een rechtenstudent aan de Juridische Hogeschool Avans-Fontys te Tilburg. Inmiddels zit ik in mijn vierde en laatste jaar en ik heb er voor gekozen om mijn minor in het buitenland te volgen, daarom ben ik nu een Visiting Student aan de Hawaii Pacific University. Ik volg de volgende 5 vakken, wat gelijk staat aan 32 ECTS: - Law and Courts in World Cultures, - Media, Ethics and Law, - Intercultural Communication, - Introduction to Sociology en tot slot volg ik het vak Beginning Hawaiian.

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 3556

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: